E-banki szolgáltatások (online banki) és szerepe a mai társadalomban

A világ változik egy megdöbbento mértéke és a technológia minosül kulcskérdés a változások körülöttünk (Papers4you.com, 2006). Elemzését a technológia és annak felhasználása mutatják, hogy áthatja a szinte minden szempontból az életünk. Szerint Tero és mtsai (2004) számos tevékenység kezelik elektronikusan miatt elfogadását az információs technológia otthon is, mint a munkahelyen. Internet lehet tekinteni, mint egy valóban globális jelenség, hogy a tett ido és a távolság lényegtelen sok tranzakc
Az evolúció elektronikus banki indult az automatikus bankjegykiadó automaták (ATM), és átment telefonos banki közvetlen számla kifizetését, az elektronikus alap átadására és a forradalmi online banki (Alter, 2002). A jövo az elektronikus banki némelyek szerint az elfogadása WAP lehetové a banki és az interaktív televíziós banki (Petrus & Nelson, 2006). De már elore jelzett hogy a kategóriák között az online banking a jövoben az elektronikus pénzügyi tranzakciók. Emelkedik az elektronikus kereskedelem és az internet használata annak elosegítése valamint a továbbfejlesztett online biztonságát tranzakciók és érzékeny információt nem a fo oka a penetráció az online banki szolgáltatások a mindennapi életben (Papers4you.com, 2006). A legfrissebb hivatalos adatok a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS, 2006) azt jelzik, hogy elofizetés az internet nott több mint 50%-kal 15 millió 2000-35000000 2005-ben az Egyesült Királyságban. Azt is, becslések szerint 60%-a él az Egyesült Királyságban használatát internet mindennapi életükben.

Az alapveto felé történo elmozdulás a részvételét az ügyfél a pénzügyi szolgáltatások segítségével a technológia elsosorban internet segített a költségek csökkentése érdekében a pénzügyi intézmények, valamint segített ügyfél használja a szolgáltatást bármikor és bárhonnan való hozzáférés internet kapcsolat . Szerint a teoretikusok (Walfried et al., 2005) ügyfelek értékelése az elektronikus szolgáltatások befolyásolja elosztását a siker és kudarc közötti személyes kézbesítés esetén. Az elektronikus banki törölte a banki személyzet hogy megkönnyítse az ügyletek és helyezte további kötelezettségeket az ügyfelek üzletet szolgáltatásra. Bár az E-bank nyújt számára az ügyfelek, de ezek a változások érdekében nagyobb munka vagy közremuködést az ügyfelek. Ezek és egyéb tényezok is tekintheto kisebb nyújtott szolgáltatás tekintetében az ügyfélszolgálat. De ezek a feltételezések volna baj, ha az ügyfél ismeri értékét az elektronikus szolgáltatás.

Így azt a következtetést lehet levonni, hogy a roham között feladatot, azaz a bankok, a technológia, azaz a felhasználói felületet és a megbízhatóságot és az egyének, azaz az ügyfelek és ismereteket a szolgáltatás használata, a kulcs a sikeres e-banki szolgáltatások (Zigurs & Buckland, 1998).

Források

Alter, S. (2002), "információs rendszerek" 4. Változat, Prentice terem

Heikki Karjaluoto, Minna Mattila, Tapio Pento (2002), "tényezok alapveto attitud kialakulásának irányába online banking Finnországban, nemzetközi Lapja Bank Marketing; kötet: 20 Kérdés: 6, 2002 Kutatási papírt

ONS (2005), "Nemzeti Statisztikai Hivatal", http://www.statistics.gov.uk

Papírok esetében You (2006) "C/B/93. Értekezés. Majd online üzleti helyettesítheti a hagyományos üzleti tevékenységének a bankszektort Egyesült Királyságban? ", Kapható http://www.coursework4you.co.uk/sprtfina35.htm [17/06/2006]

Papírok neked (2006) "P/F/174. Értekezés. Elfogadása Online banki ", kapható http://www.coursework4you.co.uk/sprtfina35.htm [18/06/2006]

Petrus Guriting, Nelson Oly Ndubisi (2.006), "Borneo online banking: értékelése vevo felfogás és a viselkedési szándék", Management Research News; kötet: 29 Kérdés: 1 / 2, 2006 Koncepcionális könyv

Tero Pikkarainen, Kari Pikkarainen, Heikki Karjaluoto, Seppo Pahnila (2004), "fogyasztói elfogadása, az online banki szolgáltatások: meghosszabbítását a technológia elfogadási modell", az Internet Research; kötet: 14 Kérdés: 3, 2004 Kutatási papíron

Walfried M. Lassar, Chris Manolis, Sharon S. Lassar (2005), "A kapcsolat a fogyasztóvédelmi, innovációs, személyes jellemzok, és az online banki elfogadása", International Journal of Bank Marketing; kötet: 23 Kérdés: 2, 2005 Kutatási papír

igurs, I. és Buckland, B. (1998), "A Theory of feladat / Technológia Fit és a Group Support Systems hatékonysága", MIS Quarterly, Sep98, Vol. 22 Issue 3, p313-334, 22p

No comments:

Post a Comment